2010. december 16., csütörtök

7 kereskedési nap tanúsága élő számlán!

Miután kb. két hónapot demóztam (mint már írtam is) eldöntöttem, hogy élő számlát is nyitok.
Lássuk hát, hogy 7 kereskedési nap után milyen tanúságokat tudok levonni.

Első nap:
Nem kötöttem túl sokat, de 6-8 pip-es nyereségeket tudtam elkönyvelni. Nap végén azt éreztem, hogy nem vagyok türelmes és nem hagyom, hogy a jó beszállások után a további hasznot termeljen a pozíció.

Második nap:
A második nap hasonlóan az első naphoz, a kezdő kötéseim kis nyereséges pozíciók voltak. De továbbra is az motozott a fejemben, hogy nem ezt kellene csinálni (nem ezt oktatták az okosok).
Ez még nem is lett volna baj, de a taktika megváltoztatását nem élő számlán kellett volna végrehajtani. A következő nyitások után megfogadtam magamban, hogy a kitűzött TP szintig hagyom kifutni a profitot. Csakhogy a tankönyvi 1:2-3 RRR arány miatt, sorra stoppolódtak ki a pozícióim. és hamarosan búcsút mondhattam az első napi nyereségnek is.
Itt történt meg a pszichikai törés, és vissza akartam hozni a negatív kötéseket, és sorra nyitottam elhamarkodott állásokat. Nap végére durva mínuszba kerültem.

Harmadik nap:
Átgondoltam, hogy mit követtel el az előző nap, sikerült megnyugodni. Részben visszatértem az alap felálláshoz, a stabil kicsi nyerők „zsebre tétele” elképzeléshez. 11 kötésből 10 pozitív végeredménnyel végződött.

Negyedik nap:
Most ismét magabiztosan kezdtem a napot, úgy gondoltam ezt kell csinálni. Viszont újra beleestem egy csapdába. Egy rossz irányban elinduló pozira, (miután azt gondoltam, hogy a trendnek meg kell fordulnia), újabb két kötést nyitottam rá, és a SL szintet jó magasra állítottam be. Az irány nem fordult meg, és sújos veszteségeket könyvelhettem, el. Így megfeleztem az alaptőkémet.

Ötödik-hatodik nap:
A napvégi egyenlegek szerény minuszt mutattak napi 10-12 kötéssel. A teljesítmény ingadozó volt de az előző napi negatív tapasztalataiból okulva, próbáltam óvatos lenni. Bár lelkileg eléggé megrázottnak éreztem magam.

Hetedik nap:
Ma komolyan vettem a veszteség kezelést. És próbáltam stabilan a szerény profitokat megtartani. 16 kötésből 15 pozitív eredményű, és 33 pip-et sikerült elkönyvelni nyereségként.
Ami talán a legfontosabb, hogy lelkileg most teljesen nyugodtnak érzem magam.



Tanúság:
Hiába minden elmélet, és szabály, ha az ember nem tartja be! :(
Ha a két durva hibát nem követem el, az-az a második nap befejezem a vagdalkozást, és a negyedik nap, nem építek „piramist” akkor egészen elfogadható lenne az összkép. Bár akkor is mínusz lenne a végeredmény, de csak szerény mértékben.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése